Professorat

Director: Carles Magraner (violes d’arc)

CM_JoseCuellar 2 copia

Carles Magraner és per ser un músic sincer que al llarg dels trenta anys que porta al davant de Capella de Ministrers ha evolucionat al mateix temps que ho feia la interpretació de la música antiga, ansiós al principi de recuperar en la mesura del possible el passat sonor, convençut avui en dia que la música, siga quina siga la seva època, és un camp obert a la experimentació que admet múltiples lectures que no reneguin per res del rigor i de la sensibilitat cap a les fonts. Lectures que parteixen del propi context de l’artista, del seu arrelament en el present i de la necessitat de comunicar-se amb un públic a través d’un repertori no sempre fàcil. A Carles Magraner li preocupa imprimir vida i veracitat al repertori que interpreta. Partint dels materials que li arriben del passat la seua proposta és presentar-los com objectes d’un museu en renovació constant, procurant que els nostres sentits, i molt en particular l’oïda, dirigeixin la seua atenció cap a determinats aspectes de l’objecte sonor original de manera que pugen seguir captivant l’atenció, com ho va fer en el passat.


 

Robert Cases (viola de mà, llaüt i tiorba)

robert_cases_bio copiaDesprés de completar els estudis de guitarra al Conservatori Superior “Joaquín Rodrigo” de València, Robert Cases comença la seva especialització en música antiga amb Jesús Sanchez, a Madrid. Posteriorment es desplaça al Conservatorium van Amsterdam on estudia amb Fred Jacobs i es llicencia al Koninklijk Conservatorium a La Haya sota la tutela de Mike Fentross i Joachim Held. Degut a la seva intensa experiència amb la guitarra clàssica i els instruments antics de corda polsada, ha estat becat per la Spanish Guitar Foundation per recuperar la guitarra de 10 cordes.


 

Toni Aparisi (direcció escènica)

obsesion-Moby-Dick-violencia-machista_EDIIMA20161004_0462_4.jpgCursa estudis d’art dramàtic a l’Escola Superior d’art Dramàtic i Dansa de València (E.S.A.D.) i de dansa a les escoles valencianes d’Amparo Bayarri, Amparo Benimeli i en el Centre Europeu de Dansa, completant la seua formació amb el treball al costat de coreògrafs de la talla de Gerard Collins, Olga Poliakof, Francesc Bravo, Gracel Meneu, Vicente Sáez, Carolyn Carson, Santiago Sempere o Rosángeles Valls. Entre els seus nombrosos reconeixements, ha rebut el Premi MAX al millor ballarí 2007, el Premi Abril al millor ballarí 2006 i 2007, 7 nominacions als premis MAX de les arts escèniques i 5 nominacions als “Premis dels Arts Escèniques Valencianes” de la Generalitat Valenciana, Primer Premi al IV Certamen Coreogràfic de Madrid amb la peça Trapping que es gerundio, així com Beca al millor ballarí per a la Merce Cunningham School. En la seua trajectòria professional com a ballarí, cal destacar la seua participació en muntatges per a companyies com Novadanza (dir. Gerard Collins), Vianants, Vaganovos, Santiago Sempere o Vicente Sáez, a més de vídeo-dansa amb Gerard Collins. En 1998 s’incorpora a la companyia Ananda Dansa, primer com a ballarí i a continuació com a coreògraf, i participa en muntatges com El Mago de Oz; Peter Pan (premi MAX a millor espectacle infantil) i Alma (Premi Nacional de Dansa 2006). És fundador de la seua companyia Toni Aparisi – Ausades on crea, dirigeix, coreografia i interpreta. Toni Aparisi és a més a més docent reconegut de dansa contemporània i ioga. Les seues actuals creacions uneixen la dansa amb altres disciplines artístiques.