Acadèmia CdM és un projecte didàctic de Capella de Ministrers que neix amb la missió d’atorgar als joves intèrprets de música antiga les eines necessàries per al perfeccionament d’aquest repertori tan singular. És un curs en residència en la línia de l’experimentació entorn de les noves propostes de interpretació de la música antiga amb criteris històrics. Amb l’Acadèmia CdM, la interpretació musical conjuga criteris de praxi, musicològics i etnomusicològics recreats sobre la base de fonts pràctiques i teòric-documentals europees des de l’edat mitjana fins al Barroc. Es tracta de recrear el tipus de treball on es permet als participants descobrir i desenvolupar tasques relacionades amb la interpretació musical com la posada en escena, l’actitud del músic en el concert, la improvisació, la mesuració, l’ornamentació, l’organologia, la música ficta, el contrapunt, etc. Mitjançant un mètode d’ensenyament obert i adaptat a les necessitats de cada assistent per potenciar l’emprenedoria i reforçar el discurs artístic. L’activitat té un vessant totalment pràctic que es desmarca de l’academicisme establert en els actuals ensenyaments musicals i pretén dotar de noves experiències musicals a tots els participants.
Acadèmia CdM s’endinsa en la pràctica vocal i instrumental. Creada el 2018, el seu objectiu és combinar el treball amb música instrumental i/o vocal dels segles XII al XVIII seguint els criteris HIP (Historically Informed Performance) d’interpretació històrica. Ha desenvolupat projectes al voltant del Cançoner del Duc de Calàbria, la música de l’Europa renaixentista, Il Festino de Banchieri, Selva Morale de Monteverdi, les danses del Renaixement, el Cancionero de Palacio i, pròximament, Barca di Venetia per Padova.
Aquests projecte és una oportunitat única que permet als participants adquirir experiència pràctica al costat de Capella de Ministrers i sota la direcció de Carles Magraner, director de Capella de Ministrers des de 1987.
Amb la col·laboració de:

L’activitat ha rebut de l’IVC la quantitat de 16.261,90€ a través de la subvenció de Foment d’Activitats Musicals 2024.
I de l’Ajuntament de València – Regidoria de Patrimoni i Recursos Culturals

L’Acadèmia CdM forma part del Festival MHA – Música, història i art:

Organitzada per la Fundació Cultural CdM: